۱۳۹۷ آذر ۷, چهارشنبه

سروده " آبی ؛ سیاه ؛ خاکستری " سروده ای از زنده یاد حمید مصدق با صدای خود سراینده


سروده " آبی ؛ سیاه ؛ خاکستری " سروده ای از زنده یاد حمید مصدق با صدای خود سراینده
به بهانه ۷ آذر، سالگرد درگذشت شاعر گرانمایه “حمید مصدق”؛
“حمید مصدق” در بهمن ماه سال ۱۳۱۸ در «شهرضا» متولد شد. چند سال بعد به همراه خانواده‌اش به اصفهان رفت و تحصیلات خود را در آنجا ادامه داد. او در دوران دبیرستان (دبیرستان ادب) با “منوچهر بدیعی”، “هوشنگ گلشیری”، “محمد حقوقی” و “بهرام صادقی” در یک مدرسه بودند و با آنان دوستی و آشنایی داشت.

“مصدق” در ۱۳۳۹ وارد دانشکدهٔ حقوق شد و در رشتهٔ بازرگانی درس خواند. از سال ۱۳۴۳ در رشتهٔ حقوق قضایی تحصیل کرد و بعد هم مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد گرفت. در ۱۳۵۰ در رشتهٔ فوق لیسانس حقوق اداری از دانشگاه ملی دانش‌آموخته شد و در دانشکدهٔ علوم ارتباطات تهران و دانشگاه کرمان به تدریس پرداخت. وی یك سال پس از اخذ درجه فوق لیسانس یعنی در سال 1351 با خانم “لاله خشكنابی” ازدواج كرد . خانم “لاله خشكنابی” ، فرزند استاد “رضا خشكنابی” و برادر زاده “استاد شهریار”، شاعر معاصر هستند. حاصل این ازدواج دو فرزند به نامهای «غزل» و «ترانه» است .
كه “مصدق” در شعری به نام «حاصل عمر» آنان را ستایش می كند .
“مصدق” پس از دریافت پروانهٔ وکالت از کانون وکلا در دوره‌های بعدی زندگی همواره به وکالت اشتغال داشت و کار تدریس در دانشگاه‌های اصفهان، بیرجند و شهید بهشتی را پی می‌گرفت.
در ۱۳۴۵ برای ادامهٔ تحصیل به انگلیس رفت و در زمینهٔ روش تحقیق به تحصیل و تحقیق پرداخت، تا سال ۱۳۵۸ بیشتر به تدریس روش تحقیق اشتغال داشت و از ۱۳۶۰ به تدریس حقوق خصوصی بخصوص حقوق تعاون هم میپرداخت. “مصدق” تا پایان عمر عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی بود و مدتی نیز سردبیری مجلهٔ «کانون وکلا» را به عهده داشت.
در نهایت سحرگاه هفتم آذر ماه سال 1377 بود كه با سكته قلبی از این جهان رخت بر بست و آرام گرفت و در بهشت زهرا در قطعه هنرمندان و دانشمندان به خاك سپرده شد.
یادش جاوید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

واکسن؛ خامنه ای چطور پُشت مُجریان فرمانش را خالی کرد

منصور امان /  فراسوی خبر... پنجشنبه ۲۸ مرداد  منبع: پایگاه اینترنتی ایران نبرد و جنگ خبر http://www.jonge-khabar.com/news/articled.php?id=5...