۱۳۹۴ خرداد ۱, جمعه

زندانی سیاسی و اندیشه آزاد باید گردد!


۱.نگار حائری فرزند ماشاالله حائری، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر است، که سابقه بازداشت قبلی نیز دارد، روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت، جهت ادای پاره ای از توضیحات احضار و مستقیما به بند زنان زندان اوین منتقل شد، از اتهامات و دلایل بازداشت این فعال مدنی هنوز هیچ اطلاع جدیدی در دسترس نیست و مسئولین قضایی نیز در این رابطه به خانواده وی چیزی نگفته اند.در آخرین مورد بازداشت در تیرماه سال گذشته، حدود هشت ماه در زندان شهر ری (قرچک ورامین) در شرایطی بسیار نامناسب و همراه با زندانیان غیر سیاسی و بعضا خطرناک نگهداری می شد.
۲.آتنا فرقدانی، نقاش و فعال مدنی، اول شهریور ماه سال گذشته توسط ماموران امنیتی بازداشت شد، وی پس از گذشت دو ماه نیم از زمان بازداشت، با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد اما پس از مدتی، درپی انتشار کلیپ ویدئویی از وی که در مورد مشکلات خود در مدت بازداشت صحبت کرده بود، به دادگاه انقلاب احضار و قرار وثیقه‌اش به قرار بازداشت تبدیل و روانه زندان شد.اتهامات خانم فرقدانی در دادگاه، تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهور و توهین به نمایندگان مجلس عنوان شده است.
۳.آتنا دائمی فعال مدنی، ۲۶ ساله، دارای مدرک دیپلم و شاغل در باشگاه ورزشی انقلاب، در روز ۲۹ مهرماه از سوی ماموران سپاه پاسداران بازداشت و به زندان اوین انتقال یافت و پس از مدت ها انفرادی و بازجویی، راهی بند زنان زندان اوین شد.دادگاه این فعال مدنى، ٢٣ اسفند ١٣٩٣ به اتهامات تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملى از طریق اجتماع و تبانى، توهین به مقدسات، توهین به رهبرى و اختفاى ادله جرم، برگزار شده بود.آتنا دائمى فعال حقوق کودکان، از سوى شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضى مقیسه، به هفت سال زندان محکوم شد.
۴.نرگس محمدى از فعالین حقوق بشر، عضو کارزار لغو گام به گام اعدام و سخنگو و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر است. صبح روز سه شنبه ١۵ اردیبهشت، مأمورین امنیتى با حکم قضایى، نرگس محمدى را بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند.از دلایل بازداشت و اتهامات جدید این فعال حقوق بشر اطلاعى در دست نیست این کنشگر مبارزه با اعدام که قرار بود به اتهامات تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانى به قصد اقدام علیه امنیت ملى و تشکیل و عضویت در گروه غیرقانونى، از سوى قاضى صلواتى محاکمه شود، پیش از این درخواست دادگاه علنى کرده بود.
۵. ناهید گرجی شهروند مشهدی که به علت فعالیت در فضای مجازی بازداشت شده همچنان بصورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌برد و بازپرس از ورود وکیل بر روی پرونده وی ممانعت کرده است. (شنبه ۱۹ مهر ماه) ماموران امنیتی به منزل ناهید گرجی مراجعه کرده و پس از بازداشت، منزل ایشان را مورد بازرسی قرار دادند.نزدیکان خانم ناهید گرجی تنها فعالیت وی را در شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک، وایبر و واتس آپ عنوان می‌کنند و همین موضوع را علت بازداشت ایشان می‌دانند.
۶.مریم شفیع پور، متولد ۱۵ دی سال۱۳۶۳،دانشجوی سابق رشتهٔ مهندسی کشاورزی گرایش آب دانشگاه بین‌المللی قزوین است که پس از دو ترم تعلیق از تحصیل به دلیل فعالیت دانشجویی، در حالی که در ترم هشتم بود، از دانشگاه اخراج شد. او در سال ۸۹ نیز از سوی دادگاه انقلاب قزوین به خاطر فعالیت‌های دانشجویی و وبلاگ‌نویسی به یک سال حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شد.مریم شفیع پور به اتهام تبانی و اجتماع علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام و تشکیل و عضویت در گروه غیرقانونى به چهار سال حبس محکوم شد که با یک سال حبس تعلیقی در مجموع ۵ سال می شود.
ننگ بر جمهور اسلامی,مرگ بر خامنه ای لعنت بر خمینی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

واکسن؛ خامنه ای چطور پُشت مُجریان فرمانش را خالی کرد

منصور امان /  فراسوی خبر... پنجشنبه ۲۸ مرداد  منبع: پایگاه اینترنتی ایران نبرد و جنگ خبر http://www.jonge-khabar.com/news/articled.php?id=5...