۱۳۹۵ تیر ۲, چهارشنبه

یادمان مجاهد شهید صبا نصیر مقدم ‫#‏ايران‬ ‫#‏تهران‬ ‫#‏لرستان‬ ‫#‏پلدختر‬ ‪#‎tehran‬ ‫#‏مقاومت‬ ‪#‎iran‬ ‫#‏مجاهدین‬ ‫#‏جوانان‬ ‫#‏دانشجو‬ ‫#‏کرمانشاه‬


مشخصات مجاهد شهید صبا نصیر مقدم
محل تولد: پلدختر
سن: 25
تحصيل: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
زمان شهادت: 1367

صبا نصیرمقدم از سال58 با مجاهدین ارتباط برقرار کرد و در مدرسهٌ شهرشان در پلدختر فعالیت داشت. در سال60 برادرش سهراب توسط دژخیمان خمینی اعدام گردید. صبا در آذرماه سال61 طی یک درگیری زخمی و دستگیر گردید. بیش از یک سال در زندانهای خمینی بود. در بهمن62 از زندان آزاد شد. در سال65 برای خروج از کشور اقدام کرد و پس از برقراری ارتباط با سازمان، در خرداد سال66 به منطقه رفت. 
در تقاضانامه‌اش نوشت:«…‌‌برای پیوستن به صفوف رزمندگان آزادیبخش مجاهد در منطقه، از مسئولین سازمانم درخواست می‌کنم که مرا به آن‌جا بفرستند تا در رکاب مسعود و مریم باشم و سر به فرمان رهبرانم بگذارم… 13خرداد66». 
صبا کارش را در ارتش آزادیبخش با شور و اشتیاق شروع کرد و در آموزش و نبرد شرکت داشت. در عملیات فروغ جاویدان پا به میدان رزمی بزرگ با دشمن ضدبشری گذاشت. او درحالی‌که از ناحیهٌ پا به‌شدت مجروح شده بود، به اسارت پاسداران درآمد و پس از انتقال به زندانهای مختلف، در معرض شکنجه‌های شدید و وحشیانه قرار گرفت. مزدوران خمینی چندی بعد صبا را به‌شهادت رساندند و بدین‌ترتیب جاودانه‌فروغ دیگری به کهکشان شهیدان راه آزادی افزوده شد.برادر کوچکترصبا، مجاهد شهید مسعود نصیرمقدم نیز در عملیات فروغ جاویدان به‌شهادت رسید .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

واکسن؛ خامنه ای چطور پُشت مُجریان فرمانش را خالی کرد

منصور امان /  فراسوی خبر... پنجشنبه ۲۸ مرداد  منبع: پایگاه اینترنتی ایران نبرد و جنگ خبر http://www.jonge-khabar.com/news/articled.php?id=5...