۱۳۹۸ آبان ۲۸, سه‌شنبه

چهارمین روز قیام، توفان، آتش و خون در سراسر ایران زمین


روز دوشنبه 27 آبان، قیام زنان و مردان بپاخاسته ایران زمین چهارمین روز خود را پشت سر گذاشت. در بامداد روز یکشنبه 26 آبان ولی فقیه نظام برای مهار شکاف درون ولایت اش، ضمن حمایت از سه برابر کردن قیمت بنزین، قیام کنندگان را «اشرار» نامید و حُکم به سرکوب بی رحمانه آنان داد. اما جنبش پرتوان فرودستان و جوانان دلیر ایران در نفاط مختلف کشور با شعار مرگ بر دیکتاتور ادامه یافت.
طی چهار روز گذشته مردم ایران در بیش از 100 شهر در میان آتش و خون فریاد آزادی سر دادند و بنا به گزارشهای منتشر شده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی، در شهرهای سیرجان، بهبهان، مریوان، شیراز، کرمانشاه، جوانرود، کازرون، کرج، سقز، خرمشهر، اصفهان، اهواز، ماهشهر، آبادان، تهران، بوکان، اندیمشک و .. دستکم 200 تن با شلیک مستقیم گلوله شهید شده اند. به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، تنها در کرمانشاه ۱۶ تن از مردم معترض به شهادت رسیده اند. همچنین طی چهار روز گذشته صدها تن از مردم بی دفاع زخمی و چندین هزار تن دستگیر شده اند.
گرچه قطع اینترنت، ارتباطات مردم بپاخاسته را با مشگلات جدی روبرو کرده، اما قیام کنندگان توانسته اند اکثر اخبار روزهای یکشنبه و دوشنبه را به سراسر جهان ارسال کنند.
خیزش سترگ و پرتوان مردم ایران طی چهار روز گدشته بر این واقعیت مُهر تایید زد که تضاد اصلی مردم ایران با رژیم حاکم در تمامیت آن است و این تضاد آشتی ناپذیر است. همچنین این قیام نشان داد که بر خلاف دیدگاه برخی از گروهها و شخصیتهای سیاسی، تحریم و فشار خارجی نه مردم را منفعل می کند و نه آنان را در کنار استبداد مذهبی حاکم قرار می دهد.
مهدی سامع

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

واکسن؛ خامنه ای چطور پُشت مُجریان فرمانش را خالی کرد

منصور امان /  فراسوی خبر... پنجشنبه ۲۸ مرداد  منبع: پایگاه اینترنتی ایران نبرد و جنگ خبر http://www.jonge-khabar.com/news/articled.php?id=5...