۱۳۹۵ آبان ۱, شنبه

درخواست آرژانتین برای استرداد مشاور پدرخوانده تروریسم





یک قاضی فدرال در آرژانتین برای دومین بار در تقاضانامه‌ای خواستار استرداد علی‌اکبر ولایتی مشاور خامنه‌ای در امور بین‌المللی، به دلیل مشارکت و طراحی در بمب‌گذاری آمیا در سال ۱۹۹۴ گردید.
بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی آرژانتین، قاضی رودولفو کانیکونیا کورال از دولت عراق خواسته است تا مشاور پدرخوانده تروریسم را که برای شرکت در اجلاس شورای عالی «مجمع جهانی بیداری اسلامی» به بغداد سفرکرده است، به این کشور مسترد نماید.

این دومین درخواست استرداد از سوی مقامات قضائی آرژانتین طی ماه‌های اخیر برای دستگیری ولایتی می‌باشد. پیشتر نیز گزارش شده بود که دستگاه قضائیه در بوینوس آیرس از دولت‌های سنگاپور و مالزی به هنگام سفر ولایتی به این دو کشور، درخواست‌های مشابهی را به عمل آورده بودند.

در ۱۸ ژوئیه ۱۹۹۴ رژیم آخوندی با استفاده از بازوی تروریستی خود، حزب الشیطان، طی یک عملیات تروریستی در مرکز یهودیان در آرژانتین ۸۵ نفر از شهروندان این کشور را که عمدتاً یهودی بودند، به قتل رساند و بیش از سیصد نفر را زخمی نمود.

به گزارش دانشنامه ویکی‌پدیا: «در مارس ۲۰۰۷ و پس از مدت تقریباً سیزده سال از انفجار، دادستانی کل آرژانتین درخواست صدور حکم جلب نه نفر ازجمله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی و علی‌اکبر ولایتی توسط پلیس بین‌الملل را صادر کرد.
اینترپل برای شش تن از این افراد حکم جلب بین‌المللی صادر کرد. این افراد عبارتند از

علی فلاحیان وزیر اطلاعات
 محسن رضایی فرمانده وقت کل سپاه پاسداران
 احمدرضا اصغری دبیر سوم پیشین سفارت ایران در آرژانتین
 احمد وحیدی فرمانده سابق نیروی ویژه قدس سپاه پاسداران
 محسن ربانی رایزن فرهنگی پیشین سفارت ایران در آرژانتین
 عماد مغنیه رئیس وقت ستاد عملیات ویژه حزب‌الله لبنان»

سرانجام قاضی پرونده «شهید نیسمان» پس از ۲۱ سال تحقیق بر اساس شواهد و مدارک به این نتیجه رسید که رژیم آخوندی دستور بمب‌گذاری از طریق گروه تروریستی حزب‌الله لبنان را صادر کرده است. وی پیش از آنکه به قتل برسد در ادعانامه‌ای مقامات دیکتاتوری ولی‌فقیه ازجمله آخوند رفسنجانی، رییس جمهوری اسبق رژیم را متهم کرد که با دولت وقت آرژانتین به توافق رسیده بودند تا قرار تعقیب از سوی پلیس بین‌الملل برای مقامات نظام را لغو کنند.
وی همچنین رییس جمهوری وقت آرژانتین را متهم نمود که در ازای دریافت نفت و امتیازات تجاری از دیکتاتوری خامنه‌ای، تلاش کرده بود تا این پرونده را مختومه اعلام نماید. قاضی نیسمان چند ساعت قبل از زمان شهادت در مجلس این کشور، طی توطئه‌ای به طرز مرموز و با شلیک گلوله بر سروصورت به قتل رسید.
به نظر کارشناسان مسائل امور تروریسم بر این عقیده هستند که در پشت قتل قاضی نیسمان رژیم آخوندی قرار دارد. همچنین باید اذعان نمود که درخواست‌های مکرر مقامات قضائیه آرژانتین برای استرداد مقامات رژیم آخوندی به یقین ضربه‌ای جدی در دوران پسا برجام، به ماشین ترور دیکتاتوری ولی‌فقیه در کشورهای خارجی و علامتی از بازگشایی بسیاری از پرونده‌های خونین ترور از سوی خامنه‌ای در کشورهای جهان می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

واکسن؛ خامنه ای چطور پُشت مُجریان فرمانش را خالی کرد

منصور امان /  فراسوی خبر... پنجشنبه ۲۸ مرداد  منبع: پایگاه اینترنتی ایران نبرد و جنگ خبر http://www.jonge-khabar.com/news/articled.php?id=5...