۱۳۹۵ اردیبهشت ۶, دوشنبه

ویدیو..‫#‏دست_فروشان‬ ‫#‏اهوازی‬ شبانه دست به ‫#‏تظاهرات‬ زدند!!!

دستفروشان اهوازى شامگاه شنبه ۲۳ آوریل، در اعتراض به جمع آورى بساط‌هایشان توسط شهردارى و نیروى انتظامى دست به تظاهرات زدند.
بر پایه ویدیوهایی که فعالان اهوازى منتشر کرده‌اند، تظاهر کنندگان خواستار عدم اجراى طرح جمع آورى دستفروشان و جابجایى آنان به خارج از شهر شده‌اند.
شوراى شهر اهواز روز چهارشنبه اعلام کرده بود بود که از روز شنبه تمامى دستفروشان به پارک ربیع واقع در منطقه آخر آسفالت اهواز جابجا منتقل خواهند شد.
آخرین آمار نشان می‌دهد که در مرکز شهر اهواز بیش از هزار دستفروش فعالیت می‌کنند و شهردارى و نیروى انتظامى به افرادی که حاضر به رفتن از مرکز شهر نیستند اخطار داده که با آن‌ها شدیدا برخورد خواهد کرد.
ساماندهی دستفروشان از مسائل پرچالش شهر اهواز است که هیچکدام از طرح‌های شهرداری در این زمینه در سال‌های اخیر موفقیت آمیز نبوده است.
طى ماههاى گذشته درگیری هاى متعددى میان ماموران شهرداری و دستفروشان بازار نادری در وسط شهر اهواز صورت گرفته است.
اسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دولتی ایران «ایرنا» در این باره گفته بود: «تعدادی از دستفروشان به دلیل مشکلات اقتصادی و تامین معیشت خود به این شغل روی آورده‌اند و ما نیز قصد نداریم به آن‌ها فشار وارد کنیم به همین دلیل طرح ساماندهی دستفروشان در حال تهیه است».
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، جمع آوری دستفروشان خیابان نادری بار‌ها به درگیری با ماموران اجرائیات شهرداری و نیروى انتظامى منجر شده است. خیابان نادری در مرکز شهر اهواز از اصلی‌ترین بازارهای شهر است که در سال‌های اخیر دستفروشان زیادی در آن مستقر شده اند.
بازاریان نادری از حدود ۵ ماه پیش آ اعتراض خود را نسبت به وجود دستفروشان در این خیابان با سه روز تعطیلی بازار و تجمع در مقابل ساختمان فرمانداری و شورای شهر نشان دادند.
اما در تظاهرات شامگاه شنبه، معترضان که اکثر آن‌ها از بیکاران و طبقه فقیر مردم عرب هستند، مى‌گویند که از نعمت‌هاى فراروان نفت و گاز وثروتهاى استانشان محروم بوده، و به دلیل بیکارى گسترده و دادن فرصتهاى شغلى به غیر بومیان، براى امرار معاش خود وخانواده خود به دستفروشى روى آورده‌اند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

واکسن؛ خامنه ای چطور پُشت مُجریان فرمانش را خالی کرد

منصور امان /  فراسوی خبر... پنجشنبه ۲۸ مرداد  منبع: پایگاه اینترنتی ایران نبرد و جنگ خبر http://www.jonge-khabar.com/news/articled.php?id=5...